Thursday, November 18, 2010

Percutian di Cameron Highland


Hari minggu yang lalu. kami sekeluarga berserta bibik tercinta telah menjejakkan kaki sekali lagi ke cameron highland. (When i say sekali lagi means untuk me and hubby je, org lain first time ). Walaupun perjalanan yang bersimpang siur seperti huruf S dan kadang2 huruf Z, hujan lebat dan di iringi dengan muntah bibik .. OPsss... (kesian,tak biasa jalan jauh sangat ) tapi itu semua tidak menghalang kami untuk sampai ke puncakk (cheewah! he he) syukurlah semuanya selamat. Sebenarnya percutian ini dah lama di rancang dan setelah dikira, trip ini telah berjaya menghabiskan duit sebanyak. Hmm.. almost 1K lah. Hahhaha Duhh!! ala biaselah.. seket tu seket ni. dah campur semua memang hampir2 la tu.. ha tu baru g cameron je.. :P. yang lain2 tu.. toksah pk la..tu sebab tabung percutian tu penting terutamanya untuk orang yang suka berjalan mcm kami ini. tu penting ikut budget. walaupun seringkali terlebih budget.. hehe. yelah, bukan ape nanti kang tade duit lak nak makan ;) . makan la ikan bilis, ikan masin. hm yang anak2 hari2 telur ayam... ( OHH TIDAAAK )


By the way, kami menginap di Strawberry Park Resort. best ke tak? hm.. BOLEHHH la.. ok jugakla.. semua yang perlu ada di situ. breakfast pun best. aman damai.. tenang... Athirah n Iman pun suka sampai tanak balik.. Eh mcm mana pulakboleh tanak balik setakat cameron highland yang tade ape pun kot ( err.. merujuk kepada perbualan dengan Farrah Aiza lah - sebab member cakap pergi cameron sehari pun dah cukup! haha - actually I agree). Actually, tempat percutian ini dipilih kerana melayan karenah Athirah yang teringin nak picking strawberry. Hm.. Yes its her favourite fruit.. boleh mengadap tu.. ntah berapa bijik masuk dalam perut die dalam sehari dan alhamdulillah.. tak sakit perut.. syukur2.. and ibu die, waaahhh perlu ada sekurang-kurangnya gula, whipping cream.. Oh yess, yang manis2 tu :P. Masam kot strawberry tu . Iman dengan strawberry. Hm s0-so lah. Athirah lagi hebatt..



Selain dari tu, yang bestnya di Cameron .. sayur2annya lah. segar2. puaaasss makan! sedap ok!! oh yes. I'm expert utk masak sayur je (oh kesian suami ku, patut kurus! ). hehe.. sorry sayang... i tau u suke makan sayur kan kan.. dan tak dilupakan minum air teh di tepi ladang strawberry. wahh kalau pergi berdua lagi layan.. dan sekali ngan anak2 kecil ni.. hmm layan dierg lagi best.. cutee!!



kami di sana 3 hari 2 malam. Mujur bawak bibik, boleh pergi berdating malam-malam, bibik stay kat hotel temankan anak-anak yang tidur.. (not bad ek bawak bibik.. hehe, tactic tuuu.. ) In conclusion, bagi saya ini percutian yang menggembirakan. menenangkan. mengasyikkan. Terima Kasih Allah kerana mengurniakan kesihatan, perjalanan selamat pergi dan pulang. Terima Kasih Abang untuk segala-galanya. Sungguh aku mencheentai MU (haha opss)... Hm. Abang cakap nak pergi lagi.. in 5 years! Yeayy .. ;-) Actually, yang paling penting spend quality time with family. tak kisahla pergi mana-mana pun yang penting ikatan kasih sayang, kekeluargaan dapat dipereratkan. Alhamdulillah.


Note: Image from maatictours.com







2 comments:

Harrafyelza said...

waaa..best2..siap tabung percutian tuh..ahhahaha...nak pegi jugakk..buat proposal dulu lah kannn ahahaha

win said...

Ingat nak pi gak Cameron ni, tapi Aidy kate takut bebudak buhsan nanti.. huhu..